ඕන්න මම ආයතනයෙන් ජාත්යන්තර පාසැලට මාරු වුණා. එතකොට මගෙ පන්තියෙ හා විශ්ව විද්යාලයෙ මිතුරෙක් වෙලා හිටි මොහාන් ලාල් ග්රේරෝ මගෙ සේව්යයා වුණා. එතන මං කාලයක් ඉගැන්වුවා දෙකේ පන්තොයේ ඉඳන් 9 පන්තියට යනකම් පරිගණක විද්යාවත් මං හිතන්නෙ පහේ පන්තියට යනකම් ගණිතයත්.
ඒ කාලෙ තුනේ පන්තියට මං ඉගැන්වූවා Number Systems කියන කොටස. එහිදී 10, 8 හා 16 පාදයේ සංඛ්යා උගන්වල ඒවා එකින් එක විස්සක් තිහක් ලියලත් පෙන්වූවා. ඊළඟට තිබුණෙ දෙකේ පාදය උගන්වන්න. මං දෙකේ පාදයෙ මූලික ලක්ෂණ උගන්වල ලමයින්ට කිව්ව එකින් 0 ඉඳන් දෙකේ පාදයෙ සංඛ්යා 33ක් ලියන්නය කියල. සාමාන්යයෙන් ශිෂ්යයෙක් මේ වැඩේට විනාඩි දහයකට වඩා ගන්නව. ඒත් ඒ පන්තියෙ හිටි එක් සිසුවෙක් විනාඩි 3කින් මේ සංඛ්යා 33 ලිව්වා. ඒ තමයි ග්රේරෝගෙ පුතා නිකිත ග්රේරෝ !
අදටත් මං Number Systems උගන්වන කොට මේ අභ්යාසය දෙනවා. බොහෝම කලාතුරකින් තමයි ඒ වේගෙන් යමෙක් සංඛ්යා ටික ලියන්නෙ.
ග්රේරු සර් ගෙන් මමත් ඉගෙන ගත්තා ඒ ලෙවෙල් physics. ඇත්තටම රත්තරං මිනිස්සු කියන්නේ ඒ වගේ අයට තමයි. මම දන්නේ නැහැ ඔබතුමා ගැන. ඒත් මට හිතෙනවා ඔබතුමාත් ඒ වගේ කෙනෙක් වෙන්න ඇති කියලා.
මම ප්රාර්ථනා කරනවා ග්රේරු සර්ගේ අතට කවදා හරි මේ රටේ අධ්යාපන ඇමති කම ලැබෙන්න කියලා. තවත් දෙයක් කියනවා නම් මම දන්නවා ග්රේරු සර්ගේ ඒ අධිෂ්ඨානය තියෙනවා. එතුමා කවදා හරි එතැනට හෝ ඊට වඩා ඉහල තැනට හරි එනවාමයි.
මට විනාඩියකුත් තත්පර 47 ක් ගත වුනා….
බලාගෙන යද්දි තුන වසරේ පොඩිත්තා කොයි තරම් දක්ෂද ?
ක්රමේ දැන ගත්තායින් පස්සෙ ඕනෙ කෙනෙක් ඉක්මනට කරයි. ඒත් ඒ පොඩිත්තා ලියන ගමනුයි ක්රමේ තේරුම් ගත්තේ.